Kirjeldus

Läänemere ranniku Lätis paiknev osa on 500 km pikkune. Kuramaa rannikut lõhuvad avamere metsikud lained. Põhja–Lätis Kolka nina juures kohtuvad need Liivi lahe talitsetud vetega, mis uhuvad Riia ja Jūrmala valge liivaga kaetud randu ning Vidzeme kivist mereranda. Läti rannik üllatab kogu oma pikkuses luidete, pankade, liivakivipaljandite, muljetavaldavate kivide ja koobastega. Oma võlu annavad rannikule väikesed kalurikülad, tsivilisatsioonist peaaegu puutumata kohad, kenad sadamalinnad ja populaarne Jūrmala kuurort.

Sellel reisil liigume palju väljas, nii et põhivarustuses olgu mugavad riided ja jalanõud ning midagi võimaliku vihmasabina vastu.

Ajakava:

1. päev: Väljasõit kell 7.00 Tallinnast Vene kultuurikeskuse juurest (Mere pst. 5). Peatus reisijate pealevõtmiseks Pärnus, hotell Pärnu ees kell 08:30. Ületanud Eesti–Läti piiri, külastame kohe piiriäärses Ainaži (Heinaste) külas asuvat kunagist merekooli, kus mereharidust said nii eestlased kui lätlased. Merekooli asutamisel oli suureks abiks Läti rahvusliku ärkamisaja suurkuju Krišjānis Valdemārs ning Christian Dahl’i juhtimisel sai merekoolist toonases Vene Tsaaririigis üks eesrindlikumaid. Kool töötas laevaomanike ja meremeeste toetusel.

Seejärel sõidame vaatama Veczemju punaseid liivakivikaljusid, mille tekkeaeg jääb sadade miljonite aastate taha Devoni ajastusse. Meri on aegade jooksul uuristanud mitme meetri kõrgusesse liivakivikaljusse grotte ja koopaid. Lähme ja uudistame kaunist randa koos liivakivikaljudega. Saulkrastis külastame jalgrattamuuseumi. Rataste kollektsioneerimisega on Janis ja Guntis Seregins tegelenud juba aastaid. Läti ja jalgrattad sobivad hästi, kuna just Riias asus Alexander Leutneri poolt 1886 asutatud esimene suur tehas kogu toonases Vene impeeriumis, kus toodeti jalgrattaid (hiljem ka mootorrattaid ja autosid) ning muuseumi kollektsioon peegeldab hästi Läti jalgrattatööstuse arengut enne II MS.

Edasi sõidame Jurmalasse, linna merelainetel. Jurmala suureks aardeks on loodusressursid: mere– ja männimetsade õhk, rand, mineraalveed ja järvemuda. Teeme väikese jalutuskäigu Majoris ja põikame ka randa. Majutume hotelli. Majutume hotelli Daina.

2. päev Pärast hommikusööki hakkame sõitma Kolka neemele. Esmalt põikame läbi Kemeri ja heidame pilgu kuurorti sünnipaigale. Seejärel suundume rannikuäärsele teele. Liivi lahe ranniku Kuramaa osal on eriline võlu. Ranniku vanad kalurikülad meelitavad valge liivaranna, külalistemajade ja suvilatega luidete vahel, kõrtside ja värskelt suitsutatud kalaga. Kalurikülade ajalugu on pikk, näiteks Roja sadamat kasutasid kunagi viikingid, Kuramaa hertsogkonna ajal ehitati siin isegi laevu.
Teel Kolka neemele teeme mitmeid peatusi – kalurite vanad võrgumajad Ragaciemsis; Mērsragsis  teeme peatuse, et proovida suitsukala ja vaatame üle ka majaka (võimalusel ronime ka üles vaateid nautima); peatume Kaltenes, et heita pilk mererannale; lõunapaus Rojas; peatus jalasirutuseks Pūrciemsi valge düüni matkarajal; Ēvažu kõrge kallas.

Kolka neem. Siin kohtuvad kaks merd (Läänemeri ja Liivi laht) ning päikesetõus ja päikeseloojang. Tormi ajal võivad lained siin ulatuda 7 meetrini. Neemelt läheb merre pikk säär, mille tõttu asub siin üks Läänemere suurimaid laevakalmistuid.

Pärast peatust Kolka neemel võtame suuna Ventspilsile. Kuramaal, Kolkast kuni Ovišini ulatub nn Liivi rand, kus varemalt elasid liivlased ning kus oli 12 küla, millest igaühel on oma võlu.

Meie teeme peatuse Mazirbes. 20. sajandi keskpaigani oli Mazirbe suurim liivlastega asustatud koht Kuramaa rannas – kaluriküla ja laevanduskeskus. 1939 avati just siin Liivi rahvamaja. Kui ilm lubab, jalutame mereranda ja väisame paatide kalmistut. Pärast peatust Mazirbes jätkame sõitu ja enne Ventspilsi jõudmist peatume Irbenes. Praegune Ventspilsi Raadioastronoomiakeskus rajati 1974 Nõukogude sõjaväe poolt. Alul oli seal sidekeskus ning 3 võimast antenni. Koodnimi oli „Звездочка” (‘täheke’). Keskusest püüti pealt kuulata USA ja Euroopa vahelist suhtlust. Ventspilsi jõuame õhtul, majutume. Vaba aeg.

Ventspilsi jõuame õhtul, majutume hotelli Dzintarjura***.  Vaba aeg.

3. päev: Pärast hommikusööki võtame suuna Kuldiga poole. Linna, mis on suurtest sõdadest puutumata jäänud, asus 13. sajandil Venta jõe kallastele rajama Saksa ordu. Linn on Kuramaa vanimaid ja omaaegse Kuramaa hertsogiriigi esimene pealinn. Paljud peavad seda kanalite, keskaegse tänavaplaneeringu ning Euroopa laiema kosega linnakest Lätimaa kaunimaks. Pärast põgusat tutvust linnaga ja Venta kosega uudistame linna lähedal asuvaid liivakoopaid. Inimtekkelise koobaste süsteemi pikkus on ca 2 km, millest külastada saab umbes 500 m. Pärast koobaste avastamist sõidame Liepajasse. Liepaja on tuntud kui linn, kus sünnib tuul. Peale uhke mereranna on linnas palju vaatamisväärset. Olgu ära toodud näiteks maailmatasemel kontserdimaja (Merevaigu kontserdimaja), mille ehitamisest unistati Liepājas juba 19. saj lõpus. Tegelikkuseks sai see alles 2015. Kontserdimaja on koduks ka Liepāja sümfooniaorkestrile. Mainekal arhitektuurikonkursil Architizer A+ Awards võtis hoone ühe rahva lemmiku auhindadest. Linna asukoht Saksamaa ja Venemaa vahel on linna ajaloos mänginud suurt osa ning neist aegadest pärineb kasarmulinnak ja kindlustused. Uudistame allesjäänud kindlustusi, mille rajamist alustati juba 19. sajandi lõpus tsaari Venemaa eestvedamisel. 20. sajandi alul, pärast Saksamaaga sõpruse ja koostöölepingu allkirjastamist muutusid kaitserajatised ebaoluliseks ning lasti õhku. Praegu on näha see, millest inimene ja lõhkeained jagu ei saanud, kuid mille kallal teeb järjekindlat hävitustööd meri. Öö Liepajas. hotell Liva

4. päev: Pärast hommikusööki võtame suuna kodupoole. Teel külastame Tukumsi lähedal 20. sajandi alul uusgooti stiilis Riia šotlasest linnapea George Armistedi tarvis ehitatud Jaunmoku jahilossi. Loss oli lagunemas, kuid õnneks sai 1974 hoone oma valdusse Läti Metsamajanduse– ja metsatööstuse ministeerium ning algasid pikalt kestnud taastamistööd. Pärast lossikülastust teeme poe– ja söögipeatuse Riias, misjärel jätkame teed kodu poole. Tallinna jõuame hilisõhtul.

Hind: 365.- € (soodushind 335.- €)

Hinna sees:

  • Bussisõit
  • Ekskursioonid
  • 3 ööd majutust hotellis *** koos hommikusöögiga
  • Jaunmoku jahilossi külastus
  • Saulkrasti jalgrattamuuseumi külastus

Lisatasu eest:

  • Ühekohaline tuba hotellides: 120.- €
  • Lõuna- ja õhtusöögid
  • Kindlustus, Tiit-Reiside partner on Salva

tervisekindlustus ( kattega 100 000 € )

8,99 EUR 0-6 aastastele
2,72 EUR 7-18 aastastele
2,96 EUR 19-29 aastastele
2,96 EUR 30-69 aastastele
5,33 EUR 71-79 aastastele
5,33 EUR üle 79 aastastele

VÕI reisitõrke- ja tervisekindlustus (tervise kate 100 000 €, reisitõrge kuni 400 €)
26,25 EUR 0-6 aaststele
11,20 EUR 7-18 aastastele
10,70 EUR 19-29 aastastele
12,39 EUR 30-69 aastastele
22,18 EUR 70-79 aastastele
31,81 EUR üle 79 aastastele

Kindlustuse hinnad võivad muutuda.

Võtan reisile kaasa:

*Kehtiva reisidokumendi – ID-kaardi või passi

*Kindlustuse – Euroopa Ravikindlustuskaardi (väljastab Eesti Haigekassa) ja/või kindlustusfirma poliisi.